Vsak kilogram šteje – nov paket z mesečnim popustom glede na izgubljene kilograme!

Dieta 16:8 - odlična dieta za izgubo teže in zdravje

Dieta 16:8, znana tudi kot šestnajsturni prekinitveni post, je prehranjevalni pristop, ki se osredotoča na časovno omejevanje uživanja obrokov in posta. Prinaša mnogo koristi za zdravje, vpliv pa ima tudi na hujšanje.

V kolikor boste vadbo v InfraFit studiu združili s prekinitvenim postom, bo vaša izguba telesne teže tako le še lažje dosegljiva.

Dieta 16:8 je prehranjevalni pristop, ki vključuje 16-urno obdobje posta in 8-urno obdobje prehranjevanja. To pomeni omejitev časa prehranjevanja, kar lahko prispeva k zdravju in izgubi telesne teže.
Med postom se zmanjša raven inzulina, telo pa za pridobitev energije začne kuriti maščobe. Tako se izboljša tudi občutljivost na inzulin. To spodbuja hujšanje in uravnavanje ravni sladkorja v krvi.
Največja prednost v smislu hujšanja je, da zmanjšuje vnos kalorij zaradi omejenega časovnega okna prehranjevanja. Telo med postom porablja maščobe, kar lahko pospeši njihovo izgubo in posledično izgubo telesne teže. Pomembno je izbirati zdrave obroke za optimalne rezultate.

Kazalo

Dandanes se mnogi posamezniki sprašujejo, kako bi lahko izboljšali svoje zdravje in postali bolj fit, ne da bi pri tem posegli po radikalnih spremembah v prehrani. Eden od priljubljenih pristopov, ki se je uveljavil v zadnjem času, je dieta 16:8, znana tudi kot šestnajsturni prekinitveni post.

Ta pristop k prehranjevanju se osredotoča na časovno omejevanje obrokov in obdobje posta, kar naj bi imelo pozitivne učinke na zdravje ter izgubo telesne teže. V tem članku bomo raziskali, kaj dieta 16:8 pravzaprav je, kako deluje, kakšne so zdravstvene koristi in kakšen vpliv ima na hujšanje.

Kaj je dieta 16:8?

Dieta 16:8 je prehranjevalni pristop, ki vključuje dnevno obdobje posta, ki traja 16 ur, medtem ko preostalih 8 ur dovoljuje uživanje hrane. To pomeni, da se prehranjevanje omeji na določen časovni okvir vsak dan.

Na primer, če začnete svoj prvi obrok ob 12. uri, končate svoje prehranjevanje ob 20. uri. Preostalih 16 ur je namenjenih postu, med katerim se telo razčiščuje in regenerira.

Kako deluje dieta 16:8?

Delovanje diete 16 8 je tesno povezano z obdobjem posta, med katerim telo preide v stanje, imenovano postna faza. V tem času se zmanjša raven inzulina, kar lahko prispeva k izboljšanju občutljivosti nanj in k uporabi glukoze.

Poleg tega telo med postom porabi glikogen in začne kuriti maščobe kot glavni vir goriva. To lahko prispeva k izgubi telesne teže in zmanjšanju telesne maščobe.

zakaj je dieta 16 8 tako učinkovita

Dieta 16:8 ima mnoge zdravstvene koristi

Dieta 16:8 ni le preprost pristop k prehranjevanju, temveč prinaša tudi številne potencialne zdravstvene koristi. Čeprav so raziskave na to temo še vedno v teku, dosedanji rezultati nakazujejo, da lahko ta prehranski pristop pozitivno vpliva na številna področja zdravja.

Izboljšana raven glukoze in občutljivosti na inzulin

Eden od ključnih dejavnikov, ki ga dieta 16:8 lahko izboljša, je raven glukoze v krvi. Med postnim obdobjem se zmanjša izločanje inzulina, hormona, odgovornega za uravnavanje ravni sladkorja v krvi.

To lahko pomaga izboljšati občutljivost na inzulin, kar je še posebej pomembno za ljudi s sladkorno boleznijo tipa 2. Boljša občutljivost pa lahko pripomore k uravnavanju ravni sladkorja v krvi in preprečevanju neželenih nihanj.

Dieta 16:8 lahko zmanjša vnetja v telesu

Vnetje v telesu je povezano z različnimi kroničnimi boleznimi, kot so bolezni srca, rak in nevrodegenerativne bolezni. Nekatere raziskave so pokazale, da lahko dieta 16:8 prispeva k zmanjšanju vnetja. Med postom se lahko zmanjša proizvodnja vnetnih molekul, kar lahko vodi do manjšega tveganja za razvoj kroničnih bolezni.

Izboljšano kardiovaskularno zdravje

Dieta 16:8 lahko prispeva k izboljšanju različnih dejavnikov, povezanih s kardiovaskularnim zdravjem. S spremembami v ravni inzulina, glukoze in vnetnih markerjev se lahko zmanjša tveganje za razvoj srčno-žilnih bolezni.

Poleg tega lahko dieta 16:8 pomaga uravnavati krvni tlak ter raven holesterola, kar prispeva k celostnemu zdravju srca.

Podpora možganskim funkcijam

Raziskave so pokazale, da šestnajsturni prekinitveni post lahko pozitivno vpliva na možganske funkcije.

Nekatere študije na živalih so nakazale, da lahko post prispeva k povečanju proizvodnje nevrotransmiterja imenovanega BDNF, kar lahko spodbuja rast in obnovo možganskih celic ter izboljša kognitivne funkcije. Čeprav so potrebne dodatne raziskave na ljudeh, so to obetavni začetki.

Vpliv, ki ga ima dieta 16:8 na hujšanje

Dieta 16:8 je pridobila veliko pozornosti predvsem zaradi svojega potencialnega vpliva na izgubo telesne teže. Kljub temu, da je vsak posameznik edinstven, obstaja nekaj ključnih mehanizmov, ki razložijo, kako ta prehranski pristop lahko prispeva k hujšanju.
dieta 16:8 in hujšanje

Omejitev časovnega okna prehranjevanja

Ena od osnovnih značilnosti diete 16:8 je omejitev časovnega okna, v katerem se sme uživati hrano. To pomeni, da imate določenih 8 ur na dan, ko lahko jeste, medtem ko preostalih 16 ur sledi postnemu obdobju.

Ta omejitev pomaga zmanjšati število obrokov in omejiti vnos kalorij, kar je ključno za ustvarjanje kaloričnega deficita – situacije, ko telo porabi več kalorij, kot jih vnese, kar je bistveno za hujšanje.

Porabljanje maščob med postom

Postno obdobje med dieto 16:8 prisili telo, da išče alternativne vire energije, saj je dostop do hranil omejen. Medtem ko je glikogen (shranjeni ogljikovi hidrati) primarni vir energije med obdobjem prehranjevanja, se med postom njegova raven zmanjša. To spodbudi telo h kurjenju maščob za energijo. Tako se lahko pospeši proces izgorevanja telesne maščobe in povzroči izgubo telesne teže.

Nadzorovan vnos kalorij

Dietna omejitev časovnega okna prehranjevanja lahko pomaga zmanjšati nagnjenost k prigrizkom, nepotrebnim obrokom ali prenajedanju. Z omejenim časom za uživanje hrane je večja verjetnost, da boste bolj pozorni na kakovost hrane in občutek sitosti. Poleg tega omejitev obrokov omogoča bolj premišljen pristop k prehranjevanju, kar lahko prispeva k nadzoru nad vnosom kalorij in podpira hujšanje.

Povečana poraba kalorij

Ker telo med postom izkorišča maščobe za energijo, lahko to vodi do povečanja porabe kalorij. Prav tako lahko povečana raven BDNF (nevrotransmiter, ki spodbuja rast možganskih celic) med postom prispeva k povečanju energijske porabe. Vse to lahko pospeši proces hujšanja in zmanjšanja telesne maščobe.

Pomembnost zdravih prehranskih izbir

Kljub omejenemu časovnemu oknu prehranjevanja je še vedno ključno izbirati hranljive, uravnotežene obroke. Čeprav lahko dieta 16:8 pomaga zmanjšati vnos kalorij, je kakovost hrane prav tako pomembna. Izogibajte se hitri hrani, sladkim prigrizkom in presežkom praznih kalorij ter se osredotočite na sadje, zelenjavo, polnozrnate izdelke, beljakovine in zdrave maščobe.

Kljub temu je pomembno razumeti, da dieta 16:8 ni čarobna rešitev in se učinki med posamezniki lahko razlikujejo.

Niste popolnoma prepričani?

Izkoristite brezplačen prvi posvet in prvi trening

Zavedamo se, da je včasih odločitev za začetek treninga težko sprejeti, za to pa obstaja več razlogov.

V kolikor še niste prepričani, da bi vadbo zaupali nam, vas vabimo na brezplačen prvi posvet in brezplačen prvi trening.