Vsak kilogram šteje – nov paket z mesečnim popustom glede na izgubljene kilograme!

Dieta: lahka rešitev ali dolgoročni način prehranjevanja?

Prva zamisel o tem, da bi začeli neko dietno obdobje, je običajno težka. Težko je najti prave informacije ter določiti sebi optimalno dieto.

Da bosta vaše razumevanje in odločitev lažja, vam v InfraFit Studiu nudimo svetovanje o najbolj optimalnem prehranjevanju za dosego vaših zastavljenih ciljev. Dobrodošli!

Dolgoročni pristop k prehranjevanju omogoča gradnjo zdravih prehranjevalnih navad, ki so vzdržljive v daljšem časovnem obdobju. S tem se doseže vzdrževanje zdravega načina življenja in dolgoročno ohranjanje želenih rezultatov.
Raznolikost hrane zagotavlja širok spekter hranil, vitaminov in mineralov, ki so potrebni za optimalno delovanje telesa. S tem se ohranja zdravje, preprečuje pomanjkanje hranil in izboljšuje splošno počutje.
Vsakemu posamezniku lahko odgovarja druga dieta. Če bi morali splošno oceniti, bi za vsakdanje prehranjevanje priporočali mediteransko dieto, ki vključuje vsa pomembna makrohranila ter vitamine in minerale, polna pa je tudi Omega-3 maščobnih kislin.

Kazalo

Zadnja leta se vsi privajamo na hiter tempo življenja. Zaradi njega se vedno več ljudi zanima za različne vrste diet in odkriva raznovrstne pristope k prehranjevanju.

V iskanju zdravega načina življenja, izboljšanja telesne kondicije ali pa zgolj izgube nekaj odvečnih kilogramov, se posamezniki obračajo k dietam kot potencialni rešitvi. Ob vseh teh dejavnikih se vsakič znova vprašamo, če so diete dejansko učinkovite in vzdržne tudi na dolgi rok.

Skupaj bomo raziskali različne vrste diet in predelali razloge za njihovo uporabo.

Vrste diet

Poznamo mnogo diet, ki se med sabo lahko precej razlikujejo, pomembno pa je, da najdemo tisto, ki se prilagodi specifičnim ciljem posameznika. V današnjem svetu diet kar mrgoli, osnovne pa še vedno ostajajo enake.

Ketogena dieta

Pri tej dieti se zmanjša vnos ogljikovih hidratov in poveča vnos maščob, kar vodi do stanja, imenovanega ketoza. S ketozo dosežemo, da telo za namen energije prične s porabljanjem maščobnih zalog.

Več o ketogeni dieti si lahko preberete v spodnjem članku:

Ketogena dieta kot učinkovita pot do izgube telesne teže

Paleolitska dieta

Ta dieta temelji na prehranjevanju s hrano, ki so jo večinoma uživali naši predniki iz paleolitske dobe. Vključuje sveže sadje, zelenjavo, meso, ribe, oreščke in semena, medtem ko se v procesu diete izogibamo predelani hrani, žitom in mlečnim izdelkom.

Vegetarijanska dieta

Vegetarijanci izključujejo meso iz svoje prehrane, vendar še vedno uživajo živalske proizvode, kot so mleko, jajca in med.

Veganska dieta

Vegani se odločijo za popolno izključitev živalskih proizvodov iz prehrane, kar pomeni, da za razliko od vegetarijancev ne uživajo niti mesa, mlečnih izdelkov, jajc in medu.

Mediteranska dieta

Ta dieta temelji na tradicionalni prehrani v Sredozemlju. Vključuje veliko svežega sadja in zelenjave, polnozrnate izdelke, oljčno olje, ribe ter zmerno uživanje mesa in mlečnih izdelkov. Velja za eno izmed najbolj zdravih načinov življenja.

Zakaj pa se sploh poslužujemo diet?

Vsak izmed nas ima svoje razloge za uporabo diet. Ti so res zelo različni in v prvi meri odvisni od posameznika samega. Mnogi se dietiranja lotijo z namen izgube telesne teže, drugi pa so v raznovrstne diete prisiljeni zaradi zdravstvenih razlogov. Nekatere diete so učinkovite tudi pri pridobivanju mišične mase, zato je vzrok za posluževanje diet lahko tudi to.

Poleg zdravstvenih razlogov in razlogov, povezanih s fizičnim izgledom, se nekateri ljudje odločijo za dieto tudi iz okoljskih ali etičnih razlogov. Med njih bi lahko šteli boj proti zmanjšanju okoljske škode ter zavestno izogibanje izkoriščanja živali.

Dieta lahko pomeni tudi način za spremembo svojega prehranjevalnega sloga in izboljšanje splošnega počutja. Diete pogosto prinašajo strukturirano prehrano, ki posameznikom omogoča, da spremljajo svoj vnos hranil, kalorij in sledijo določenim smernicam.

Ne glede na razlog je pomembno, da oseb, ki se odločijo za obdobje diete, ne obsojamo.

Dieta kot lahka rešitev

Dieta se pogosto dojema kot hitra rešitev za težave s telesno težo ali nezdravim načinom prehranjevanja. Ljudje iščejo “čudežne” diete, ki obljubljajo hitro izgubo telesne teže ali druge želene rezultate brez večjega napora. Vendar pa je pomembno razumeti, da je dolgotrajna sprememba prehranjevalnih navad in življenjskega sloga ključna za doseganje in ohranjanje zdravega telesa.

Mnoge diete, ki obljubljajo hitro izgubo teže, temeljijo na omejevanju kalorij ali izključitvi določenih skupin živil. Te diete lahko v začetku prinesejo želene rezultate, vendar so pogosto težko vzdržne in prinašajo tveganje za pomanjkanje hranil. Poleg tega se lahko po koncu diete pojavi ponovno pridobivanje izgubljenih kilogramov, saj se telo prilagodi na spremenjen vnos hrane.

Dolgoročni pristop k prehranjevanju

Splošno gledano diete niso namenjene zgolj hitri izgubi telesne teže, temveč tudi dolgoročnemu vzdrževanju zdravega sloga prehranjevanja. Dolgoročni pristop vključuje vzpostavitev uravnotežene prehrane, ki zagotavlja zadostno količino hranil in energije za telo. Za kaj pa sploh gre?

dieta infrafit

Dolgoročni pristop k prehranjevanju je ključen za vzdrževanje zdravega načina življenja in dosego želenih rezultatov na dolgi rok. Pomembno je, da naš dolgoročni pristop temelji na uravnoteženi prehrani ter implementaciji zdravih prehranjevalnih navad, namesto da se zanašamo na neke hitre diete, ki obljubljajo čudeže. Dolgotrajen pristop ima mnogo značilnosti, ena od njih pa je raznolikost prehrane.

Raznolikost zelenjave, sadja, beljakovin, zdravih maščob in ogljikovih hidratov poskrbi, da je prehrana uravnotežena. Z uživanjem take prehrane pa telesu zagotovimo dobro delovanje, saj na tak način vnesemo širok spekter hranil, vitaminov in mineralov.

Hranila in uravnotežena prehrana

Uravnotežena prehrana pa ne pomeni le, da naš krožnik izgleda barven in pester. Pomeni tudi, da se zavedamo količine hrane, ki jo zaužijemo in tako poskrbimo za zadosten vnos hranil. Le z zadostnim vnosom bo naše telo imelo dovolj energije za dobro funkcioniranje.

Uravnoteženost lahko lovimo s pomočjo prehranjevanja po občutku lakote in sitosti, spremljanja obrokov, izogibati pa se je priporočljivo pretirani konzumaciji nezdravih živil. Pomemben del dolgoročnega pristopa k prehranjevanju je tudi rednost.

To vključuje redne obroke, ki so prilagojeni našemu dnevnemu ritmu. Redni obroki nam pomagajo uravnavati raven krvnega sladkorja, ohranjati energijo skozi ves dan in preprečevati prenajedanje.

Na kaj moramo še paziti?

Poleg vseh naštetih dejavnikov je pomembno, da naše majhne spremembe postopoma postanejo naše stalne prehranjevalne navade. Poudarek je na majhnih spremembah, saj je le-te lažje uvesti namesto nekaterih hitrih in drastičnih, ki so šok za naše telo. To nam omogoča, da se telo in um postopoma prilagajata novemu načinu prehranjevanja, kar povečuje verjetnost, da bodo spremembe trajne.

Vzdrževanje zdravega prehranjevanja na dolgi rok zahteva tudi pozornost in zavedanje. To pomeni, da se zavedamo kakovosti hrane, ki jo zaužijemo, ter da smo pozorni na svoje telo in njegove odzive na hrano. Zavedanje nam omogoča, da izbiramo bolj zdrave možnosti in se odzivamo na signale, ki jih naše telo pošilja glede hrane.

Če poenostavimo; takšen pristop temelji na uravnoteženosti, postopnih spremembah, rednosti ter pozornosti in zavedanju. Ta pristop nam omogoča tudi gradnjo zdravih prehranjevalnih navad, ki jih lahko vzdržujemo skozi celotno življenje in tako ohranjamo dobro telesno in duševno počutje.

Strokovno svetovanje pri dieti je dobrodošlo

Pri izbiri in izvajanju diete je pomembno upoštevati individualne potrebe in cilje posameznika. Vsak posameznik ima presnovo, prehranske zahteve in celotno telo, zato je koristno poiskati pomoč zdravnika ali drugega strokovnjaka s tega področja.

Osnovno svetovanje o prehrani lahko pridobite tudi pri osebju InfraFit studia ter tako poskrbite za dodatno znanje in motivacijo na poti k uravnoteženem prehranjevanju.

Niste popolnoma prepričani?

Izkoristite brezplačen prvi posvet in prvi trening

Zavedamo se, da je včasih odločitev za začetek treninga težko sprejeti, za to pa obstaja več razlogov.

V kolikor še niste prepričani, da bi vadbo zaupali nam, vas vabimo na brezplačen prvi posvet in brezplačen prvi trening.