Vsak kilogram šteje – nov paket z mesečnim popustom glede na izgubljene kilograme!

Uravnotežena prehrana je gonilo našega telesa

Prehrana je resnično gonilo našega telesa. Z zavedanjem pomena zdrave in uravnotežene prehrane ter upoštevanjem smernic prehranske piramide in novodobnih nasvetov lahko dosežemo boljše zdravje, večjo energijo in dolgoživost.

V InfraFit studiu si želimo, da bi naši vadeči poznali pomen kakovostne prehrane, saj bodo tako lažje dosegli zastavljen cilj. Z veseljem vam svetujemo pri spremembi vaših prehranjevalnih navad!

Zdrava prehrana je način prehranjevanja, ki zagotavlja vse potrebne hranilne snovi za optimalno delovanje našega telesa.
Uravnotežena prehrana pomeni, da se vsakodnevno držimo ustaljenega razmerja med hranilnimi snovmi, kot so beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati ter vključujemo zadostno količino sadja, zelenjave in tekočine.
Superživila so živila, ki so izjemno bogata s hranilnimi snovmi in imajo številne zdravstvene koristi. Med njih spadajo kurkuma, česen, kvinoja, orehi in drugi.

Kazalo

Prehrana je eden najpomembnejših vidikov našega življenja. Iz dneva v dan sprejemamo raznovrstne odločitve o tem, koliko in katero vrsto hrane je najbolje zaužiti. Včasih se premalo zavedamo, kako ogromno prehrana dejansko vpliva na naše telo.


Zdrava in uravnotežena prehrana je ključna za naše dobro počutje, energijo, odpornost in celo našo dolgoživost. V tem članku bomo raziskali, kaj pravzaprav pomeni zdrava in uravnotežena prehrana, spoznali bomo prehransko piramido, preučili nekaj novodobnih nasvetov za zdravo prehranjevanje ter raziskali čudežno moč prehrane in vlogo superživil.

Kaj je zdrava in kaj uravnotežena prehrana

Zdrava prehrana se nanaša na način prehranjevanja, ki zagotavlja vse potrebne hranilne snovi, vitamine in minerale za optimalno delovanje našega telesa. Vključuje raznoliko izbiro hrane, bogato z vlakninami, beljakovinami, zdravimi maščobami ter vitamini in minerali. Pomembno je tudi omejevanje vnosa sladkorja, soli in nasičenih maščob.

Uravnotežena prehrana pa pomeni, da se vsakodnevno držimo ustaljenega razmerja med temi posameznimi hranilnimi snovmi. Prehrana naj bi vsebovala primerno razmerje ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob, ob tem pa še zadostno količino sadja, zelenjave ter tekočine.

Uravnotežena prehrana nam omogoča, da dobimo vse potrebne hranilne snovi za optimalno delovanje telesa, ohranjanje zdrave telesne teže in preprečevanje bolezni.

Prehranska piramida in njena sestava

O prehranski piramidi se učimo že kot otroci v osnovni šoli. Gre za prikaz hierarhične strukture, ki nam pomaga pri razumevanju o vrstah in količinah hrane, ki naj bi jo zaužili.

Povsem pri vrhu najdemo živila, ki jih je treba uživati najmanj pogosto in v najmanjšem obsegu. Sem spadajo mastna hrana, sladkarije ter alkohol.

Sredina piramide prikazuje živila, ki jih moramo uživati v zmernih količinah. Med njih sodijo meso, ribe, jajca, oreščki ter meso.

Dno piramide je rezervirano za živila, ki naj bi jih v tem sistemu zaužili največ, med njih pa spadajo polnozrnata žita, stročnice, sadje in zelenjava.

prehranska piramida prehrana infrafit

Smernice, ki jih predstavlja prehranska piramida

Prehranska piramida nam torej daje smernice, kako sestaviti uravnotežen obrok:

  1. Pri vsakem obroku bi morali dati prednost živilom iz spodnjega dela piramide, kot so sadje in zelenjava, saj so bogata z vitamini, minerali, vlakninami in antioksidanti.
  2. Prav tako bi morali vključiti polnozrnata žita, ki so vir vlaknin in kompleksnih ogljikovih hidratov, ter stročnice, ki so odličen vir beljakovin.
  3. Mlečni izdelki so pomemben vir kalcija, vendar je priporočljivo izbrati izdelke z manj maščob.
  4. Meso, ribe in jajca in ostala živila iz sredine so bogat vir beljakovin, posegati pa je smiselno po bolj pustih vrstah mesa in se izogibati prekomernemu uživanju rdečega mesa.
  5. Oreščki pa so napolnjeni z zdravimi maščobami, vendar so kalorično zelo bogati, zato je potrebno biti pazljiv pri količinskem odmerjanju.

A pozor, kljub temu, da nam prehranska piramida daje smernice prehranjevanja že leta, se le-te z leti malenkostno spreminjajo. Nekateri strokovnjaki menijo celo, da bi spodnjo skupino morali zamenjati za srednjo. Tako bodo v naši prehrani prevladovali jajca, meso ter mlečni izdelki, ki so popoln vir beljakovin, te pa so ”hrana” za naše mišice.

Novodobni nasveti za zdravo prehranjevanje

Pomembno je poslušanje svojega telesa
Navadite se poslušati svoje telo! Bodite pozorni na signale, ki vam jih pošilja. Jejte, ko ste lačni in prenehajte jesti, ko ste siti. S tem boste ohranjali naraven ritem prehranjevanja in se izognili prenajedanju.

Izogibajte se predelani hrani
Predelana hrana pogosto vsebuje veliko dodanih soli, sladkorjev in nasičenih maščob, ob enem pa vsebuje manj hranilnih snovi. Privoščite si rajši nepredelana in sveža živila, ki so bogata z vlakninami, vitamini in minerali.

Vključite raznolikost
Poskusite vključiti čim več različnih vrst hrane v svojo prehrano. Raznolikost zagotavlja različne hranilne snovi, ki so potrebne za dobo zdravje in kvaliteten imunski sistem.

Hrano dobro prežvečite in uživajte počasi
Uživanje hrane počasi in temeljito žvečenje pomagata pri boljši presnovi in občutku sitosti. Prav tako pa nam to omogoča boljšo absorpcijo okusa in užitek v prehranjevanju.

Obroke prilagodite svojim individualnim potrebam
Vsak posameznik ima edinstvene prehranske potrebe glede na spol, starost, telesno aktivnost in morebitne posebne zdravstvene razmere. Prilagodite svoje obroke, da boste zadovoljili svoje specifične potrebe.

Superživila - kaj to pomeni in kaj sploh so?

Nekatera živila lahko na nas vplivajo tako dobro, da jih poimenujemo kar ”superživila”. Ta so res izjemno bogata s hranilnimi snovmi, zato imajo mnoge zdravstvene koristi. Med najbolj zdravimi so slednja:

  • Losos blagodejno koristi zdravju naših možganov ter srca, saj je odličen vir omega-3 maščobnih kislin.
  • Kvinoja predstavlja popoln vir beljakovin. Poleg visoke vsebnosti beljakovin pa je polna tudi folatov, magnezija, železa in vlaknin.
  • Chia semena so bogat vir vlaknin, ki blagodejno vplivajo na naš prebavni sistem. Vsebuje tudi beljakovine, omega-3 maščobne kisline ter je bogata z antioksidanti.
  • Špinača in brokoli – gre za vrsti zelenjave, ki vsebujeta mnogo vitaminov (A, C, K), vlaknin, železa in folatov.
  • Orehi so dobavitelji zdravih maščob, beljakovin, vlaknin ter vitaminov in mineralov, kot so omega-3 maščobne kisline, vitamin E in cink.

Poleg vseh naštetih lahko med superživila uvrstimo tudi borovnice, goji jagode, kurkumo, jagode, avokado in druga živila. Vključevanje superživil v svojo prehrano je odličen način za povečanje vnosa hranil in tako tudi izboljšanja svojega zdravja.

Čudežna moč prehrane - kakovostna prehrana ima mnoge koristi

Kakovostna prehrana ima številne koristi za naše zdravje in dobro počutje. Tu so le nekatere izmed njih:

  • Ohranjanje zdrave telesne teže: Z uravnoteženo prehrano, bogato z zdravimi hranili, se lažje ohranja zdrava telesna teža in preprečuje prekomerna telesna masa.
  • Izboljšanje energije in produktivnosti: Pravilna prehrana nam zagotavlja dovolj energije za opravljanje vsakodnevnih dejavnosti ter izboljšuje koncentracijo in produktivnost.
  • Krepitev imunskega sistema: Hranila, kot so vitamini, minerali in antioksidanti, krepijo imunski sistem ter nam pomagajo pri boljšem odzivu na bolezni in okužbe.
  • Zmanjšanje tveganja za bolezni: Uravnotežena prehrana, bogata z zelenjavo, sadjem, polnozrnatimi žiti in beljakovinami, zmanjšuje tveganje za srčno-žilne bolezni, sladkorno bolezen, nekatere vrste raka in druge kronične bolezni.
  • Izboljšanje prebave: Prehrana, bogata z vlakninami, spodbuja zdravo prebavo ter preprečuje težave, kot so zaprtje in različne prebavne motnje.

Niste popolnoma prepričani?

Izkoristite brezplačen prvi posvet in prvi trening

Zavedamo se, da je včasih odločitev za začetek treninga težko sprejeti, za to pa obstaja več razlogov.

V kolikor še niste prepričani, da bi vadbo zaupali nam, vas vabimo na brezplačen prvi posvet in brezplačen prvi trening.